Terapia indywidualna dla dzieci
W ramach zajęć terapeutycznych skupiam się na wsparciu dzieci w ich indywidualnych wyzwaniach rozwojowych. Kontakt z każdą rodziną rozpoczynam od spotkania i wywiadu z rodzicami oraz obserwacji dziecka. Ważne są też dla mnie obserwacje nauczycieli czy opiekunów z placówek, do których uczęszcza dziecko (żłobek, przedszkole, szkoła). To pozwala mi na precyzyjne zrozumienie potrzeb dziecka i rodziców i dostosowanie wsparcia do ich sytuacji.
Korzyści z zajęć
Rozwój Emocjonalny i Społeczny
W pracy z dziećmi ważne jest dla mnie wspieranie ich w identyfikowaniu swoich potrzeb, rozpoznawaniu emocji oraz wspólne odkrywanie strategii wspomagających ich regulację. Równie ważne jest rozwijanie umiejętności społecznych, aby umożliwić dzieciom budowanie i utrzymywanie zdrowych relacji z innymi ludźmi.
Wzmocnienie Samooceny i Przepracowywanie Trudności
Staram się wzmacniać pozytywny obraz siebie u dzieci, wspierając ich poczucie własnej wartości. Jednocześnie oferuję wsparcie w przepracowywaniu trudnych doświadczeń, takich jak rozwód rodziców czy strata bliskiej osoby.
Wsparcie Edukacyjne i Rozwój Umiejętności
Dzieciom, które tego potrzebują pomagam w pokonywaniu trudności edukacyjnych skupiając się na obszarach, które tego wymagają. Wspieram je także w rozwijaniu umiejętności poznawczych i motorycznych.

Filozofia pracy
Podstawą mojej pracy jest przekonanie, że każde dziecko jest inne i potrzebuje indywidualnego podejścia. Staram się stworzyć dla dzieci przestrzeń, gdzie czują się bezpieczne, akceptowane, mogą być wysłuchane. Kluczowe jest zrozumienie indywidualnych potrzeb dziecka, które, choć są wspólne dla wszystkich ludzi, mogą być wyrażane na różne sposoby. Uważam, że każde zachowanie dziecka ma swoją przyczynę i jest komunikatem dla dorosłych. W swojej pracy opieram się na budowaniu relacji z dzieckiem, która jest, w moim odczuciu, istotna dla skuteczności terapii. Nauka i terapia przez zabawę, poczucie humoru, zejście do poziomu dziecka i podążanie za jego potrzebami to elementy, które są dla mnie ważne, i które sprawiają, że wspólny z dzieckiem czas jest nie tylko efektywny, ale i przyjemny.

Metody pracy
W mojej pracy z dziećmi stosuję terapię poprzez zabawę, dając im możliwość decydowania o treści zajęć. Dziecko może poprzez zabawę w bezpieczny dla siebie sposób wyrazić myśli i emocje, a dotarcie do wewnętrznego świata przeżyć dziecka jest dla mnie kluczowe.
W trakcie naszych spotkań konstruujemy z klocków, bawimy się figurkami, gramy w gry planszowe, czytamy i oglądamy książki, bawimy się z podziałem na role. Moim celem jest zrozumienie tego, co przeżywa dziecko, jego emocji oraz wspólne poszukiwanie strategii ich regulowania.

Dodatkowe informacje
Dla kogo są zajęcia?
Zajęcia dedykowane są dzieciom do 10 roku życia, w tym dzieciom rozwijającym się w spektrum autyzmu, ADHD, trudnościami w uczeniu się, problemami emocjonalnymi i innymi.
Struktura i częstotliwość zajęć
Zajęcia trwają 50 minut i odbywają się z częstotliwością dostosowaną do potrzeb i możliwości dziecka, zazwyczaj raz w tygodniu.
